Monday 26 January 2015

{My Story} Nursing Cover Yang Lebih Sopan....

Alahai....lama dah nak cite pasal nursing cover nie, lama dah guna baru nak cite. Hahahah....

Tapi mungkin ramai dah guna, it's ok. Nak cite pengalaman sendiri guna nursing cover yang macam ala-ala apron nie. 

Macam yang kita tahu, banyak juga pakaian untuk ibu-ibu menyusu, ada pelbagai fesyen sekarangkan. Dari baju kurung, jubah, blouse dan sebagainya. Pilih jer nak yang macam mana. Tapi kekadang feyen untuk baju ibu-ibu menyusu nie limited dan terhad. Ada gak baju yang tak babay friendly yang ibu-ibu teringin nak pakai. Bila fikir plak nak menyusu anak payah, terus terbatal niatnya yea dak. hehehehe....Macam mokcik lerr.... (^_^)

Tapi ada gak penyelesaiannya....sekarang dah ada nursing cover yang rasa lebih sopan bagi ibu-ibu menyusu gunakannya. So kalu pakai baju baby friendly pun nak menyusukan anak perlu juga cari tempat nak cover-cover untuk singkap baju kan. Kekadang baby kita nie tangan diaorang menyusu suka dok singkap-singkap baju mama dia. hahahaha.... (macam anak saya lah) So nursing cover yang jenis macam nie lebih selamat dan kat mana-mana jer bleh lepak nk singkap baju lebih tertutup auratnya. 

Saya mula kenal nursing cover nie di dalam Instagram Adelia4mumz, ada macam-macam corak nursing cover nie, cantik-cantik. Kainnya juga jenis cotton tak panas dan selesa untuk anak-anak kita nak menyusu. Dan lebih selesa nak guna kat mana-mana., rasa macam nak beli banyak-banyak plak. Hubby saya pun suka, dia kata dok lepak mana-mana jer bleh nak menyusu, takde lah segan nak singkap-singkap baju, lebih tertutup aurat tu. Hehehehe....

Nie Instagram Adelia4mumz yang saya beli nursing cover dengannya. Macam-macam corak dan kain yang sangat selera dengan harga yang sangat berpatutan tau. WAJIB Follow IG beliau. hehehehe.... (^_^)

macam-macam corak ada, rasa nak borong semua jer. (^_^)

yang nie Nursing Cover saya punya (^_^)
Yang nie masa di Berjaya TimesSquare, tepi wayang jer bleh. Dok bersila nyusu anak ,janji cover semua.

My Hubby yang rajin amik pic nie, hehehe...
Sori gambar tak bape jelas, heheheh. My Hubby main snap-snap jer, lain kali nak beli corak lain plak. Saja nak buat koleksi. hehehe... 

1 comments:

Anizz Annisa said...

nice.. boleh share info dekat kawan yg dh ade bby.. :)