Wednesday 12 July 2017

{Info Kesihatan} Kenapa Perlu Cinch Shake Dalam Diet Anda?

APAKAH ITU LEUCINE?

Leucine ialah asid amino dan anggota keluarga bercabang di rantai asid amino yang juga termasuk isoleucine dan valine. Badan kita menggunakan asid amino untuk membuat protein. Ia juga sangat bagus untuk pemeliharaan otot.

And yang paling best, penyelidikan saintifik baru-baru ini menunjukkan bahawa leucine boleh membantu dalam penurunan berat badan! Ini kerana leucine akan menyerap makanan yang anda makan dan bergerak terus kepada tisu otot yang mana ia akan bertindak sebagai isyarat untuk sintesis protein.

Jadi, peningkatan dalam sintesis protein ini berfungsi untuk mengimbangkan peningkatan dalam pecahan protein yang secara semulajadinya berlaku daripada sekatan kalori atau berdiet.

BAGAIMANA LEUCINE BEKERJA?

Leucine akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita bersenam. Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot, dan ini menyebabkan jisim otot berkurang.

Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan, dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, pentingnya kandungan leucine dalam Cinch Shake Shaklee ia merupakan protein yang elok untuk orang yang sedang berdiet dan membina badan / otot.

APAKAH MANFAAT LEUCINE DALAM CINCH SHAKE SHAKLEE?

1. Mengatur Gula Darah
Leucine mudah dipecah dan diolah menjadi glukosa. Hal ini akan membantu badan kita mengatur kadar gula dalam darah. So, pengidap diabetes atau mereka yang telah didiagnosis pra-diabetes mesti  mendapatkan nasihat doktor sebelum mengambil apa-apa supplement leucine.

2. Membakar Lemak Visceral
Visceral fat atau lemak perut merupakan lapisan lemak paling dalam pada badan kita. Lemak visceral amat susah untuk disingkirkan. Lemak visceral berlebihan yang ada dalam tubuh membuat anda berisiko terkena penyakit jantung atau masalah kesihatan. Leucine atau memakan makanan lain yang mengandungi jumlah asid amino yang tinggi dapat membantu anda membakar lemak visceral.

3. Meningkatkan Energy
Leucine membantu metabolisme tubuh badan kita supaya berfungsi dengan lebih efisien dan seterusnya dapat meningkatkan level tenaga kita.

4. Meningkatkan Produksi Otot Baru
Jika Anda berusaha membentuk otot tanpa lemak,  suplemen seperti leucine adalah penyelesaiannya, kerana ia membantu menggalakkan pertumbuhan jaringan otot baru di dalam tubuh badan.

5. Merangsang Hormon Pertumbuhan
Bayi dan kanak-kanak memerlukan leucine setiap hari untuk merangsang hormon pertumbuhan mereka dan memastikan tubuh badan mereka mengalami perkembangan secara normal.

APAKAH FUNGSI UTAMA CINCH SHAKE?

1. Badan lebih solid dan tidak menggeleber.
Okay biasa orang yang mengalami perubahan daripada gemuk ke kurus akan mengalami masalah perut or otot-otot menggeleber betul tak? Haaa inilah fungsi utama Cinch Shake ni, ia bantu badan kita BINA OTOT DAN SOLIDKAN SHAPE KITA! Haaa suka latuuu..

2. Memberikan tenaga segera dan berpanjangan.
Yes of course. Sama macam ESP, Cinch Shake lagi-lagi lah buat perut kita tahan tak makan and jangka masa bertahan tu lebih lama tau. So memang sesuai sangat untuk yang nak diet and yang busyyyy!

APAKAH RASA CINCH SHAKE SHAKLEE?

Ia didatangkan dalam  3 perisa yang sangat menyelerakan. Best kan sebab boleh pilih you all suka perasa yang mana :)

Perisa yang ada ialah Vanilla, Coklat dan juga Cafe Latte.

BOLEHKAH CINCH SHAKE SHAKLEE DIBANCUH DENGAN PELBAGAI RESEPI MACAM ESP?

YES OF COURSE BOLEH!

Tidak semestinya you kena bancuh plain macam tu je. Kita boleh pelbagaikan resepi bancuhan dan ikut selera kita. Okay saya bagi sedikit idea untuk you pilih resepi mana you nak try ea :

·         Low Fat Milk + Cinch Shake Vanilla
·         Low Fat Milk + Cinch Shake Chocolate
·         Low Fat Milk + Cinch Shake Caffe Latte
·         Strawberry Milk + Cinch Shake Vanilla
·         Strawberry Milk + Cinch Shake Chocolate
·         Chocolate Milk +Cinch Shake Vanilla
·         Chocolate Milk + Cinch Shake Caffe Latte
·         Chocolate Milk + Cinch Shake Chocolate

ADAKAH BANCUHAN CINCH SHAKE SHAKLEE MENGENYANGKAN MACAM ESP SHAKLEE?

Ya, sangat mengenyangkan.

Sebab satu hidangan bancuhan Cinch Shake Shaklee membekalkan kepada kita 24 gram protein, 24 jenis vitamin dan mineral serta 6 gram serat. Satu hidangan tu dah cukup lengkap untuk you rasa kenyang dan perut akan rasa penuh je. Tak perlu dah nak makan makanan-makanan lain yang lebih tinggi nilai kalorinya. Dah tak perlu nak kunyah-kunyah something. Bila dah kenyang, jadi nafsu makan yang meluap-luap tu pun dapat dikurangkan betul tak?

Sebab tu Cinch Shake sangat-sangat sesuai untuk dijadikan sebagai REPLACEMENT MEAL anda!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com

0 comments: