Ads 468x60px

MamaLeenShop

Tuesday, 16 May 2017

Bagaimana Milk Blister Terjadi?

Milk blister adalah salah satu masalah yang sering dihadapi oleh ibu semasa menyusukan bayi. Tanda dengan adanya bintil putih pada puting payudara seperti jerawat yang mengganggu proses penyusuan. Mengapa boleh terjadi milk blister dan bagaimana cara mengatasinya? Berikut ini adalah penjelasan milk blister.

Milk blister berlaku apabila puting mengalami lepuh dan secara semulajadi akan membentuk kulit baru. Dalam proses ini terdapat sisa susu ibu yang akhirnya menutupi pori-pori yang menyebabkan saluran susu tertutup. Kelihatan menyerupai bintil putih (jerawat) yang ditandai dengan rasa sakit yang tidak tertahankan pada kawasan tersebut. Sakit tersebut ditimbulkan kerana saluran susu yang tersumbat dan tidak mencari jalan keluar ketika bayi menyusu.

Penyebab Milk Blister
Penyebab terjadinya milk blister boleh terjadi kerana saluran susu ibu tersumbat. Keadaan susu ibu yang melimpah ataupun tekanan di kawasan tertentu sehingga mengakibatkan terjadinya milk blister. Sedangkan faktor penyebab ke dua adalah pelekapan yang tidak sempurna sehingga ketika bayi menghisap menyebabkan saluran tidak lancar. Sedangkan faktor terakhir boleh disebabkan kerana cara menghisap dan masalah lidah yang lebih disebabkan kerana faktor keadaan bayi. Salah satu masalah lidah yang sering menyebabkan milk blister adalah tongue-tied pada bayi.
Cara Mengatasi Milk Blister

1. Menggunakan Air Panas Suam
Gunakan air panas suam untuk dapat melancarkan kembali proses penyumbatan yang berlaku semasa pemberian susu ibu. Anda boleh membuat tuam dengan tuala setelah selesai menyusukan bayi. Lakukan dengan cara teratur. Boleh juga dilakukan dengan tuam menggunakan larutan air garam untuk membantu membuka liang yang tersumbat.

2. Membersihkan sisa susu ibu
Anda boleh membersihkan pada kawasan yang mengalami milk blister dengan menggunakan tuala kecil. Anda juga boleh menggunakan bantuan perubatan dengan menggunakan jarum yang steril. Anda perlu mendapatkan nasihat daripada doktor untuk melakukan proses tersebut. Ia bertujuan untuk membuka ruang yang tersumbat sehingga dapat mengeluarkan susu semula.

3. Tetap memberikan susu ibu
Anda perlu kerap memberikan susu ibu kepada bayi anda, dengan cara mengepam susu keluar. Bagi mengelakkan terjadinya bengkak susu jika dibiarkan.

4. Konsisten dengan suplemen seperti Vitamin C, Vitamin E dan Nutriferon untuk meningkatkan pertahanan diri dan jarang sakit. Lecithin juga membantu dalam melancarkan pengeluaran susu, dan membantu mengurangkan bengkak susu, serta puting susu tersumbat.

Dengan demikian bagi ibu menyusu, beberapa masalah yang berlaku pada keadaan fizikal ketika menyusukan bayi, sebaiknya segera ketahui punca dan cara mengatasinya agar tidak menghalang proses penyusuan untuk bayi anda.
--------------------------------------------------------------------------------------------------


Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Read more...

Wednesday, 10 May 2017

{My Resepi} Pisang Salut Coklat

Hari nie kak leen cuba buat resepi baru untuk anak-anak. Takde lah payah sangat, tapi anak-anak suka lah. Mak nya pun suka gak. Hahha....

Bahan-bahannya:
- pisang montel / pisang emas
- coklat masak
- badam cincang
- kayu ais krim / lidi satey

Cara buat :
- kupas kulit pisang terlebih dahulu,
- lepas tu cucukkan pisang dengan batang ais krim / lidi tadi.
- masukkan dalam peti ais sementara bagi sejuk. Dalam sejam dua.
- sementara tu, masak coklat tadi menggunakan kaedah 'double boild'
- badam cincang tadi, goreng atas kuali tanpa minyak dengan api yang perlahan sehingga warna kekuningan emas dan naik bau.
- kemudian, ambil pisang tadi celup ke dalam coklat.

- Taburkan badam cincang tadi salut keseluruhan pisang yang bersalut coklat.

- kemudian masukkan ke dalam peti sejuk sekejap bagi coklat pada pisang tadi beku. Atau boleh juga terus di makan.

Anak-anak kak leen memang tak sempatlah nak simpan dalam peti sejuk tu. Masa buat masing-masing dah ngap sorang satu. Hehehehe.... Nie kak leen belanjer gambar yang sempatlah kak leen snap. Masa buat memang tak sempat nak snap. πŸ˜„

Read more...

Monday, 8 May 2017

Diet Bagi Ibu Yang Menyusu

Apa yang perlu saya makan semasa menyusui?

Anggap penyusuan badan sebagai motivasi berterusan untuk mengikuti diet yang sihat sepertimana yang anda ikuti semasa kehamilan. Fokus ke atas pengambilan bijiran penuh seperti nasi perang dan bijiran, buah-buahan dan sayur-sayuran segar dan makanan yang memberikan banyak protin, kalsium dan zat besi (dan seperti biasa, makanan ringan sekali-sekala adalah okay). 


Pilih snek yang berkhasiat seperti yogurt, kekacang dan kekeras, telur dan sandwic yang diperbuat daripada roti gandum penuh. Adalah baik jika anda menghadkan pengambilan makanan bergoreng dan juga makanan yang disediakan dengan minyak sapi dan santan kelapa. 

Dalam sesetengah komuniti, mungkin terdapat pantang terhadap sesetengah jenis makanan untuk bulan pertama atau 44 hari selepas kelahiran. Walau bagaimanapun, pakar-pakar tetap mengatakan bahawa anda tidak perlu menghadkan diet anda kecuali bayi anda menunjukkan tanda-tanda sensitif selepas menyusu. 

Minum banyak air untuk mengekalkan bekalan susu anda
Pastikan anda minum banyak air – lapan sehingga 12 gelas air sehari adalah mencukupi. Untuk kepelbagaian, anda boleh pilih jus buah-buahan atau sayur-sayuran, air kurma merah, susu soya tiada gula dan minuman dadeh. Ini akan membantu badan anda untuk menghasilkan susu yang diperlukan oleh bayi anda.
Berjaga-jaga dengan apa yang anda makan dan minum
Sila beringat bahawa bahan seperti kafeinalkohol dan toksin lain boleh meresap ke susu badan anda, jadi anda perlu mengelak dari memakannya secara berlebihan. Nikotin dari rokok dan ubat juga boleh masuk ke dalam susu badan anda dan perlu dielakkan (doktor anda boleh menasihatkan anda mengenai kesesuaian ubat-ubat tertentu bagi rawatan). 

Anda boleh mengetahui jika anak anda sensitif kepada sesuatu yang anda makan atau minum kerana dia akan menunjukkan ketidakselesaannya dengan menjadi resah selepas menyusu, menangis tidak boleh ditenangkan atau tidak lena tidur. Jika bayi anda alah kepada sesuatu yang anda makan, anda boleh lihat reaksi pada kulitnya (ruam atau gatal-gatal), dalam pernafasannya bunyi berdehit atau kesesakan), atau dalam najisnya (warna hijau atau bermukus). Hubungi pakar pediatrik anda untuk nasihat lanjut. 


Sesetengah wanita tahu bahawa makanan berempah atau pedas akan memberi masalah kepada bayi mereka, jadi proses mencuba adalah panduan terbaik anda sebab makanan yang merangsang keadaan tidak selesa berbeza dari satu bayi ke bayi yang lain. Jika anda boleh makan ayam halia atau sayur kari pedas tanpa membawa masalah kepada bayi anda, makanlah. Sebagai satu peringatan kepada anda – beberapa punca kolik yang biasa ialah brokoli, kubis, bawang dan kubis Brussels.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com



Read more...

Wednesday, 3 May 2017

Langkah-Langkah Memastikan Si Manja Anda Mendapat Keperluan Khasiat Makanan.

Amalkan 7 langkah ini untuk memastikan si kecil mendapat segala keperluannya.
  1. Sediakan campuran makanan yang seimbang daripada setiap kumpulan makanan dalam Piramid Makanan untuk memastikan si kecil mendapat pelbagai nutrien yang diperlukan.
  2. Berikan si kecil pelbagai makanan daripada setiap kumpulan makanan, contohnya, jka anda menyediakan ayam untuk makan tengah hari, hidangan ikan pula untuk makan malam.
  3. Pengambilan terlalu banyak dan terlalu sedikit nutrien boleh menimbulkan masalah kesihatan. Jadi, berikan makanan secara sederhana menurut jumlah yang disyorkan dalam piramid makanan.
  4. Patikan si kecil berusia 2-4 tahun makan setiap kali tiba waktu makan. Dia perlukan tenaga untuk pergerakan badanya sepanjang hari
  5. Snek sihat memastikan si kecil anda riang dan aktif antara waktu makan, tetapi jangan beri snek 2jam sebelum waktu makan agar tidak menjejaskan seleranya
  6. Susu adalah makanan yang baik untuk semua, tanpa mengira umur. Teruskan memberi si kecil susu dan produk tenusu setiap hari.
  7. Si kecil memerlukan sedikit lemak untuk membekalkan tenaga dan juga untuk pertumbuhan dan perkembangannya. Gunakan lemak dan minyak dengan sewajarnya apabila menyediakan sajian makanan untuk si kecil dan keluarga anda.
Shaklee juga menyediakan snek berkhasiat dan vitamin buat anak-anak anda bagi memenuhi keperluan nutrien mereka. Antaranya Mealshakes, Omega Guard, Vitalea Chewbal dan Chewbal Vitamin C yang sentiasa menjadi pilihan ibu bapa. 

Pilihan hebat untuk si kecil anda?
hubungi saya
Kak Leen 
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Read more...

Monday, 1 May 2017

Tips Menghadapi Ramadhan Bagi Ibu Yang Menyusukan Bayi


1. Rujuk dulu kepada doktor
Jika keadaan ibu dan bayi membolehkan maka doktor akan membolehkan ibu berpuasa selama Ramadhan.

2. Umur bayi
Sesuai ulasan di atas, puasa bagi ibu menyusui sebaiknya dilakukan setelah bayi sudah berusia lebih dari 6 bulan.

3. Pam dan susui yang terbaik di malam hari
Kemungkinan pengeluaran susu ibu akan berkurangan di siang hari. Oleh kerana itu manfaatkan malam hari untuk mengepam susu ibu dan menyusui yang terbaik. Stok susu perah boleh digunakan di siang hari.

4. Menjaga nutrisi makanan
Dianjurkan makan sekurang-kurangnya 3 kali ketika tidak berpuasa, dengan komposisi nutrisi terdiri daripada 20% lemak, 30% protein, dan 50% karbohidrat. Ibu juga boleh menambah kekerapan makan asalkan tidak mengganggu keselesaan tidur.

5. Banyak minum air
Banyak minum air putih sejak berbuka hingga tiba saatnya sahur untuk memenuhi kekurangan cecair badan ketika berpuasa.

6. Rehat yang cukup
Puasa bagi ibu menyusui akan terasa berat, kerana badan sering terasa lemas selepas memberikan ASI. Untuk itu beristirahatlah yang cukup untuk memulihkan keadaan fizikal mahupun mental, agar pengeluaran ASI tetap baik dan lancar.

7. Berhentilah puasa bila ibu merasa perlu menghentikannya
Jangan memaksakan puasa bila ibu tidak sanggup, atau merasa bimbang dengan kesihatan diri sendiri mahupun si bayi. Bagaimanapun, puasa bagi ibu menyusui boleh digantikan dengan fidyah ataupun puasa di hari-hari lain.

p/s: Shaklee juga meenyediakan set penyusuan bagi para ibu yang ingin menyusukan bayi pada bulan Ramadhan tanpa rasa keletihan dan tidak bertenaga sepanjang hari. Untuk sebarang pertanyaan mengenai set penyusuan boleh hubungi saya 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Read more...

Wednesday, 26 April 2017

{Info Shaklee} New Shaklee Home Office di Sunway Geo

Waahh...memang teruja sangat bila tengok New Shaklee Home Office nie. Mana taknya konsep yang mesra pelanggan dan duduk di level bawah memudahkan lagi untuk dikunjungi.
Rasa tenang jiwa bila masuk ke HQ Shaklee yang baru nie. Dah masuk memang terujalah nak shopping sakan kat situ. Isshhhh...urut dada jer lah kak leen. hahahah....

Dan sabtu nie akan ada pelancaran secara rasmi di Shaklee Home Office. Pada masa yang sama, akan ada National Conference yang akan berlangsung di Sunway Resort Hotel. Memang best sangat, sebab ada lucky draw dengan hadiah-hadiah menarik lebih dari RM5000 tau.

Jom kak leen belanjer pic kat home office shaklee nie.









Haaa....uolls tengok rasa teruja tak? 
Kak leen memang memang teruja habislah. Nak join gie Shaklee home office?
Jangan lupa sertai kami.

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :
Kak Leen 
0192691158
----------------------------------------------------------------------------------------
Read more...

Tuesday, 25 April 2017

{INFO SIHAT} STRESS BOLEH MENGAKIBATKAN KANSER?


Ha? ye ker? macam mana stress boleh mengakibatkan KANSER?
Ini ialah kerana stress secara tak langsung melemahkan sistem imuniti badan kita. Bila kita stress atau rasa tertekan ada diantara kita tak lalu makan  atau terlebih makan atau makan makanan yang tidak berkhasiat. Senaman juga diabaikan. Ada juga yang tak cukup tidur, badan tak cukup rehat dan  rasa letih. Semua faktor-faktor ini jika berpanjangan memudaratkan kesihatan kita.


Oleh itu amatlah penting sekali kita mencari cara-cara untuk mengurangkan stress atau tekanan kehidupan.  Salah satu cara yang baik ialah dengan bersenam. Lakukanlah senaman seperti taichi atau pilates sekurang-kurangnya 2 atau 3 kali seminggu. Jika anda tidak punyai banyak waktu, lakukanlah kerja-kerja rumah seperti menyapu, mop dan mengemas rumah. Dengan cara ini bukan saja badan banyak bergerak tetapi rumah anda juga lebih bersih dan teratur. Bila rumah bersih fikiran pun tenang dan secara tak langsung stres dapat dikurangkan.

Berkebun juga satu kegiatan yang amat baik kerana ia membantu kita mencapai ketenangan dengan menghayati kehijauan alam semulajadi dan udara yang segar. Vitamin D yang didapati dari sinaran matahari juga dapat membantu meningkatkan sistem imuniti tubuh. Bila tanaman yang kita tanam mula berbunga dan berbuah, kita akan rasa gembira dan dengan cara ini stress dapat dikurangkan.

Menunggang basikal, berjogging dan berjalan juga merupakan senaman yang baik yang dapat bantu kita mengurangkan stress serta meningkatkan taraf kesihatan kita. Namun bagi mereka yang sibuk bekerja dan malas bersenam, cubalah letak kereta anda jauh sikit daripada pejabat dan cuba gunakan tangga daripada naik lif. Dengan cara ini , anda terpaksa berjalan untuk pergi ke pejabat dan balik dari pejabat.

Bagi yang beragama islam pula bersolat dan berdoa merupakan cara yang baik untuk mengurangkan stress, kerana tidak ada yang lebih baik daripada tuhan untuk membantumu didalam kesusahan. Bersolatlah dan dengan ikhlas hati dan berdoalah dengan tawaduk memohon pertolongan illahi. Bangkitlah disepertiga malam dan lakukanlah solat tahajud. Faedah solat tahajud amat banyak sekali. Menurut Dr Muhammad Soleh, pensyarah IAIN Surubaya solat tahajud yang dilakukan dengan khusyuk dan ikhlas dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan secara tak langsung menghindari penyakit seperti kanser.


Amalkanlah cara hidup yang sihat dan kurangkan stres dalam hidup. Jaga permakanan dan teruskan mengambil makanan yang kaya dengan vitamin b17 seperti biji aprikot. Jangan lupa mengambil banyak sayur-sayuran serta buah-buahan yang kaya dengan vitamin untuk tingkatkan sistem imunisasi anda. Dengan izin Allah anda dapat sembuh dari kanser.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

p/s: Bagi mencuba cadangan vitamin shaklee untuk masalah stress, boleh terus whatsapp 
Kak Leen 0192691158 ;)

Read more...

Sunday, 9 April 2017

5 KATEGORI PERUT BUNCIT BAGI WANITA

Hai...
Hari nie kak leen nak cite pasal kategori perut buncit. Kalu sebut pasal perut nie memang ada yang sensetif tau. Hehehe....

Terutama kita kaum wanita nie. Malu kan bila orang kata perut macam hamil 3bulan. Padahal tidak pun. Nie yang kak leen nak cite nie.

Rupanya perut buncit nie ada 5 kategori. Hokey mula Kategori pertama, PERUT PIR

Individu ini miliki pinggang yang ramping, tapi bahagian perut bawah lebih besar selain ada lebihan lemak di pinggul. Mereka juga punya lemak yang sukar dihilangkan pada bahagian peha. Ia akan menyebabkan perut berbentuk seperti buah pir.

Sebahagian wanita mengalami perut pir ini kerana faktor estrogen, sama ada akibat genetik atau ketidakseimbangan hormon. Estrogen bertanggungjawab untuk menciptakan potongan tubuh feminin pada wanita apabila baligh selain turut mencipta punggung dan paha yang bulat, serta menyediakan lemak sewaktu hamil.

Jika sel-sel lemak di bahagian ini, yang sensitif untuk hormon wanita, dihasilkan secara berlebihan, bberat badan akan terus berkumpul dan menyebabkan bentuk tubuh seperti buah pir. Untuk mencegah bahagian bawah tubuh lebih besar, hindari makanan tinggi lemak yang berkait dengan peningkatan estrogen.

Kategori yang ke dua, PERUT IBU.

haa...yang nie terutama bagi mereka yang lepas bersalin.
Tiga bulan atau lebih selepas bersalin perut akan kelihatan seperti masih hamil.

Bahagian perut kendur, tiada bentuk dan ada yang menggeleber. Perut yang tidak rata selepas bersalin terjadi kerana sewaktu hamil dan melahirkan, otot-otot perut terbahagi menyebabkan rahim dan perut melebar mengikuti perkembangan bayi.

Setelah bersalin, kedua sisi otot seharus secara semula jadi bersatu. Jika ini tidak terjadi, perut akan kelihatan besar dan buncit. Sebahagian masalah ini akan diatasi sendiri selepas bersalin dan ada juga yang mengambil masa lima hingga tujuh bulan.

Hokey kategori ke tiga, PERUT TIROID.

Yang nie kena merujuk pada doktor jika ada mengalami keadaan demikian.

Penyakit tiroid bukan hanya menyebabkan bahagian perut wanita saja membesar tapi bahagian tubuh lain juga akan kelihatan membengkak termasuk lengan dan kaki.

Dapatkan pemeriksaan bila melihat perut dan bahagian tubuh lain anda dalam keadaan begini.

Tanda-tanda tiroid yang harus diawasi adalah mudah penat, kaki sejuk dan metabolisme lambat

Kategori yang ke empat, PERUT STRESS

πŸ˜œπŸ˜„
jangan gelak plak, ingat perut tak stress ker, korang makan main sumbat je macam-macam. Makan pun tak nyempat nak kunyah, main telan jer. Mana tak stress perut, dia plak nak tolong hancurkan makanan tu. πŸ˜… hahaha....

Sebenarnya, ia berkaitan bila korang stress dan takde aktiviti fizikal dilakukan semua lebihan tenaga tidak akan pergi ke mana-mana. Jadi, ia hanya akan disimpan kembali sebagai lemak.

Cara nak mengatasinya ialah dengan mengawal tahap stress dan tidur yang cukup. Makan sedikit tapi kerap juga membantu mengatasi masalah ini.

Hokey?
Yang nie biasa ramai gak yang alamikan. 😁

Kategori yang terakhir, iaitu PERUT KEMBUNG.

Biasa dengar perut kembung sebab salah makan, atau banyak angin kan.

Tapi yang nie lain tau.
Bentuk perut jenis ini seperti menggelembung. Biasanya pada pagi hari perut kelihatan kempis tapi mengembang terutama selepas makan. Walaupun perut membesar tapi berat badan mereka tak berubah.

Satu dari penyebab utamanya adalah angin. Ketika makanan dihancurkan sewaktu menuju usus, bakteria yang memakan makanan tersebut menghasilkan gas.

Namun, jika bakteri usus mengalami kesukaran menghancurkan makanan tertentu, ia akan melakukan fermentasi, menghasilkan lebih banyak gas yang akhirnya mendorong dinding perut menonjol ke arah luar.

Ha....tu sebab makan bagus kunyah sehingga hancur, baru telan. πŸ˜…

Hokey, dah taukan yang mana kategori korang? So tau dah macam mana nak mengatasinya. Jaga pemakanan dan juga rajin-rajin sikit buat senaman. πŸ˜˜πŸ’
Read more...

Sunday, 15 January 2017

Kembali Lagi Bersama Mamaleen....

Assalammualaikum...

hai uolls semua, dah lama kak leen tak berblog. Tak istiqamah dah...huhuhuhu.
Alhamdualillah, tahun baru nie, kak leen cuba update dan aktif semula berblog.

kepada pelanggan-pelanggan Shaklee kak leen, nak dapatkan produk Shaklee boleh terus whatsapp kak leen hokey. Kak leen masih aktif sebagai pengedar Shaklee berdaftar. ;)

oh sebelum terlupa, bulan Januari 2017 nie, Promosi Vivix si tonik ajaib tau. beli 7 botol dengan harga hanya 6 botol sahaja. Juga Vitalea for kids promosi dengan pembelian 4 botol pada harga 3 botol sahaja. Semuanya berbaloi-baloi.


----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Noor Haszlina binti Rahmad
Pengedar Sah Shaklee Kawasan :Putrajaya, Bangi & Kajang
Shaklee ID [ No : 867126 ]
Fon : 019-2691158
Facebook : https://www.facebook.com/Mamaleensihat
Email : mamaleensihat@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 867126 .
Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
----------------------------------------------------------------------------------------
Read more...

Tuesday, 10 May 2016

{My Story} DAH BERSAWANG DAH...

Assalammualaikum....
Tetiba malam nie payah nak lelap, datang plak idea nak menulis blog. Lama sungguh menyepi dari tulis blog.... hehehe. Tahap pengurusan masa fail lah sejak dah beranak 4orang nie. Nak manage balik tu punya lah liat kan.

Alasan ler ker tu? Hahaha... ish tapi betul lah. Nak ngadap hpn dan ladtop lelama tak boleh. Haa....time2 kul12 mlm ke atas baru aman. Tapi badan dah penat, idea tak datang dah. Jawabnya wajib gie tidur jer. Hehehe...

Insyallah....cuba sedaya upaya untuk terus update blog nie. Saya sayang blog saya nie. Banyak sangat yang ingin saya kongsikan. Moga dapat memberikan manfaat pada mereka yang lain diluar sana.

Thanks pada mereka yang sudi mengunjungi blog Mamaleenshop nie. Jika mahu dapatkan produk-produk Shaklee boleh terus contact no yang ada. Insyallah...saya cuba membantu. :)

Read more...

Thursday, 14 January 2016

{My Story} 2016 Dengan Lembaran Baru Penuh Semangat

Salam sayang semua guis.....

lama dah saya tak aktif berblog, atas sebab yang tak dapat dielakkan. Insyallah, tahun baru bersama azam baru kembali bangkit untuk aktif berblog.

Sebab apa, blog nie banyak yang dapat saya kongsikan untuk manfaat orang-orang dilaur sana. Syukur....Alhamdulillah, moga saya diberikan kekuatan untuk berkongsi lebih lagi manfaat pelbagai ilmu dan tips yang dapat saya kongsikan.


----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Noor Haszlina binti Rahmad
Pengedar Sah Shaklee Kawasan :Putrajaya, Bangi & Kajang
Shaklee ID [ No : 867126 ]
Fon : 019-2691158
Facebook : https://www.facebook.com/Mamaleenshop
Read more...

Tuesday, 3 November 2015

{Promosi} November Bersama Sustained Realese Vitamin C

Hai....lama tak bersiaran bersama blog tersayang Mamaleenshop nie. Kesibukan kemelandaan menyebabkan sepi seketika. hehehehe.....

Alhamdulillah...Allah beri peluang untuk saya teruskan berblog berkongsikan manfaat serta kebaikan Shaklee kepada anda semua. 

Ok, nak cerita bulan nie promosi Vitamin C dan juga Chewbal Vitalea for Child. Juga Y>E>S Pack masih dilanjutkan promosinya sehingga ke bulan November ini. Jangan lepaskan peluang tau, memang harga yang menjimatkan. (^_^)




Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini atau ada pertanyaan mengenai produk ini, boleh hubungi saya Mamaleen melalui sms/whatsapp/telegram di 019 2691158. ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp/ Telegram : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Read more...

Wednesday, 17 June 2015

{My Story} Ahlan Wahsalan Ya Ramadhan.....1436H / 2015


Sehari lagi akan menyambut Ramadhan.... SubhanAllah, Syukur Ya Allah diberikan peluang menyambut Ramadhan kali ini. 

Kali nie Ramadhan yang bakal saya sambut juga sama macam tahun lalu, sebagai ibu hamil. Moga kali nie dapat melaksanakan penuh sebulan. Insyallah.... Moga Allah bagi saya kesihatan yang baik untuk melaksanakan ibadah puasa kali ini. 

Ramadhan kali ini agak berbeza juga bagi kami sekeluarga kerana keadaan kesihatan Mak masih kurang sihat. Mak pulak masih di Hospital, moga Ramadhan ini Mak dibenarkan pulang untuk bersama menyambut Ramadhan dan Aidilfitri bersama. 

Dalam keadaan macam nie, sememangnya masakan Mak yang paling saya rindu.... Rindu dengan air tangan mak, kalu berbadan dua nie, memang ada jer mengidam masakan Mak. Ya...Allah moga Mak cepat sembuh dngan keadaan kembali sihat semula. 

Ohh..ya, malam nanti lepas magrib atau solat terawih jangan lupa lafaz niat puasa yea kekawan semua. (^_^) Moga ibadah puasa kali ini dapat kita laksanakan dengan lebih baik dan sempurna dari sebelum ini.
Dikesempatan ini, ingin saya memohon maaf jika ada salah silap saya tanpa disengajakan. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yang mulia ini. 
Read more...

Tuesday, 16 June 2015

{Produk Promo} Penangan Vitamin C & Vitamin E Untuk Kesihatan Kulit Yang Lebih Baik. Bukan Itu Saja Tau!

Hai korang semua.....dah tengah bulan baru nak update promo bulan Jun nie yea. hahahaha.....
Tak sempat nak mengupdate. 

Oklah lah semua mesti dah tahu promo untuk bulan nie ialah vitamin-vitamin cantik nie. Ialitu Vitamin C & Vitamin E juga. Haaa....misi-misi cantik sebelum raya beb.

Cepat grap sekarang, sebab kalu dah licin nanti jangan nangis. Kalu nak tahu maklumat lanjut mengenai produk promo nie, jangan segan jangan malu pleaseeeee..... sms/wp/LINE/Wechat mamaleen hokey. Lagi best nak bagitau, kalu korang beli produk promo buy 7 at 6 Vitamin C nie dan daftar keahlian akan dapat lagi PERCUMA sebotol MULTIVITAMIN VITALEA SHAKLEE!!! Haaaa....kalu beli Vitamin E buy 7 at 6 promo korang akan datang Keahlian PERCUMA, Multivitamin Vitalea PERCUMA, dapat plak CASH BONUS! Waaahhhh....apa tak bestnya, dapat duit raya lagi plak.

Soooo...jangan lah tunggu lama-lama, meh sini order cepat. (^_^)





Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini atau ada pertanyaan mengenai produk ini, boleh hubungi saya Mamaleen melalui sms/whatsapp/telegram di 019 2691158. ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp/ Telegram : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Read more...

Wednesday, 13 May 2015

{Ilmu Bermanfaat} Bagaimana Menggunakan Blood Pressure Test, Blood Glucose Test & Blood Cholesterol Test

Masa bengkel Wellness Workshop awal bulan hari tu, kami juga diajar bagaimana menggunakan blood test kit nie dan bacaannya. Banyak gak ilmu yang dapat. So boleh applykan kepada kekawan semua. Jom saya sharekan beberapa slide yang telah saya siapkan untuk tatapan dan panduan kekawan semua.


















--------------------------------------------------------------------------------------------------


Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 


PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp/ Telegram : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com



Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee juga perkongsian pengalaman saya sendiri juga mereka yang telah mengunakan produk Shaklee.
Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan dahulu khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda
Terima Kasih.

Sijil Halal Shaklee

Sijil Halal Shaklee

Live Traffic MamaLeenShop