Monday, 27 November 2017

TERIMALAH AKIBAT TAK CUKUP KALSIUM!

Kak leen pernah dengar dalam forum yang doctor dan pakar membincangkan mengenai kesihatan masyarakat oada masa sekarang. Ada 1 perkara yang mereka bincangkan mengenai kepentingan kalsium nie, yang kita perlu ambil setiap hari.

Kalu dari kecil kita ambil sumber kalsium dengan minum susu, bila dah masuk sekolah rendah ke, menengah ker kita perlu juga amalkan ambil makanan sumber kalsium. Sebab badan kita sentiasa perlukan sumber kalsium nie.

Bagaimana terjadi kanak-kanak yang ketinggian terbantut, salah satu factor bila kita kekurangan kalsium. Tulang tak terus membesar.

Ha…tu yang mereka katakan.

Kalu kita yang dah berusia 30an ke atas? Berapa banyak dan berapa kali kita ambil makanan sumber kalsium setiap hari? Adakah cukup dengan apa badan kita perlukan?
Simptom kalu kita yang dewasa kekurangan kalsium. Antaranya, 
• kaki cepat rasa krem
• lenguh-lenguh
• sakit-sakit di bahagian lutut
• Gangguan pada saraf, bila kita rasa kesemut atau jari kaki atau tangan terasa kebas-kebas. 
• Badan mudah terkena jangkitan virus, seperti selsema dan hepatitis
• Tulang mudah rapuh
• Insomnia

Antara masalah di atas pernah kak leen alami, memang sangat menganggu kesihatan kita.

Disebabkan kak leen memang kurang gemar minum susu, kalu minum susu hight Calcium, pasti badan kak leen rasa lagi sakit-sakit. Tak tau sebab apa alergik mcm tu sekali. Hihihih…
So alternative terbaik ialah, kak leen ambil kalsium yang lengkap dengan magnesium, fosforus, magan dan zinc.

Sebab apa perlu lengkap?

Sebab mereka nie memerlukan antara satu sama lain untuk tampung keperluan yang kurang dalam badan kita.

Macam kita nak buat rumah, ada batu bata sahaja. Lepas tu susun jer macam tu, memang jadi tembok tapi kalu terlagar mesti berderai terabit gak kan.

Macam tulah kite perlukan kalsium lengkap untuk mengukuhkan lagi serta memenuhi keperluan kalsium dalam badan kita.
Pilihan kak leen semestinya Ostematrix Shaklee.
Kerana ia bukan sekadar kalsium biasa.

Kak Leen takkan usia baru 30an tetapi sakit sana sakit sini, lenguh sana, lenguh sini dan macam nenek 60an. Kalu ada pilihan yang baik kenapa kita taknak cuba kan….

Sayangilah diri kita!
Jom Kak Leen bantu 
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya & Cyberjaya
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.co
Continue Reading

Sunday, 26 November 2017

{Produk Shaklee} Kelebihan & Kebaikan Peppermint Ginger Plus

Pudina dan Halia digunakan secara tradisional dan turun temurun untuk sensasi menenangkan dan melegakan perut. Ia juga boleh membantu melawaskan penghadaman.


Rangkaian kesihatan kami menyokong sistem penghadaman yang sihat, membantu mengembalikan keseimbangan pencernaan semula jadi, dan melindungi daripada masalah sembelit.

Keistimewaan Shaklee

Peppermint-Ginger Plus mengandungi formulasi empat herba termasuk pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu penghadaman dan melegakan kembung perut.

Nutritional Facts
RamuanAmaun Setiap Tablet
Serbuk Pudina (Mentha piperita) (daun)67 mg
Serbuk Jintan Hitam (Pimpinella anisum) (biji)67 mg
Serbuk Jintan Manis (Foeniculum vulgare) (biji)67 mg
Serbuk Halia (Zingiber officinale) (akar)50 mg
* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Ini adalah iklan produk tradisional.

Saranan penggunaan:
Untuk dewasa sahaja. Ambil 3 sekali sehari selepas makan.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya & Cyberjaya
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.co
Continue Reading

Tuesday, 14 November 2017

Tips Mengatasi Masalah Anak Sukar Makan

Andaikan situasi begini. Anda penat-penat masak untuk si comel, tetapi dia meluahkan kembali makanan yang disuap. Apa perasaan anda? Tentu ‘tension’ dan marah bukan?

Acapkali perkara begini menjadi satu kerungsingan pada ibu-ibu diluar sana. Jika tidak diberikan makanan, takut perut anak masuk angin. Namun, bukannya ibu tidak mahu berikan makanan, tetapi anak itu sendiri yang tidak mahu diberikan makanan. Ya, agak rumit. Hanya yang pernah merasainya akan mengetahu betapa sukarnya keadaan anak susah makan ini.

Memang agak payah untuk menguruskan anak yang susah mahu makan sehingga boleh jatuh sakit lagi-lagi makanan berkhasiat. Kalau gula-gula atau aiskrim, tidak perlu disuruh pun. Lumrah kanak-kanak sukakan makanan manis. Tambahan yang berumur 3-6 tahun yang sudah pandai memprotes dan memberontak. Kadang-kadang, terpaksa memaksa, buat helah dan menipu supaya mereka makan. Tapi, cara sebenar untuk pastikan anak-anak makan bukanlah dengan paksaan. Lebih baik kalau secara berterusan dan kreatif.
1. HIASKAN MAKANAN
Untuk mengatasi anak susah makan, cuba ambil pendekatan yang berlainan dari yang biasa. Cuba hiaskan makanan!

Kalau nasi dan sayur dibuat seperti muka ‘teddy bear‘, anak pasti suka. Lebih-lebih lagi bila menghias watak kegemaran anak-anak seperti Upin & Ipin atau BoboiBoy.
2. VARIASIKAN MAKANAN BERKHASIAT
Kalau anak anda sukar untuk makan sayuran atau buahan, cuba campurkan sedikit dengan krim putar, keju cair atau ais krim. Nampak macam bukan tekak orang Malaysia, tapi cuba dahulu. Contohnya, brokoli yang bersalut keju cair.

Pasti anak- anak anda akan makan juga kerana rasa sayur sudah tidak jelas, di enakkan dengan rasa keju. Kalau mereka sukakan minuman manis, banyakkan buat jus buah. Kalau mereka suka makan burger atau pizza, boleh lebihkan sayuran dan daging. 

Pernah ada situasi seorang kanak-kanak boleh makan apa saja termasuk sayuran yang pahit selagi makanan itu disalut oleh keju walau dia tidak sukakan sayur. Perlu ingat, jangan beri anak-anak makan makanan tidak sihat seperti dibincangkan sebelum ini.
3.MAKANAN SEKALI DENGAN ANAK
Kalau ibu-bapa sendiri tidak makan sayur, bagaimana anak ingin makan sayr? Anda sendiri kerana tunjukkan tabiat makan yang betul kerana anak-anak anda memerhatikan anda dan mungkin mengajuk semula tindak-tanduk anda.

Kalau mahu berdiet sekalipun, jangan ditunjukkan depan anak bahawa anda menahan makan dan menelan ubat kurus. Pastikan anda makan mengikut masa seperti rutin biasa seperti sarapan, makan tengahari dan makan malam supaya anak anda juga terikut-ikut cara anda. Tabiat makan makanan yang sihat juga adalah baik untuk mempengaruhi anak-anak.
4. JANGAN PAKSA ANAK
Sentiasa berfikiran positif. Jangan cuba cara ugutan iaitu seperti tidak membenarkan anak anda bermain jika dia tidak habiskan sayur. Ia akan menanamkan rasa negatif dan benci terhadap sayur dimana mereka langsung tidak akan sukakan makanan tersebut.

Bertolerasi adalah cara yang terbaik. Atau dengan kata lain, ‘rasuah positif’. Contohnya, janjikan mereka makanan yang mereka suka dengan syarat mereka menghabiskan sayuran mereka. Jadi, mereka akan makan sayuran dengan lebih kerap dengan harapan mahu makan apa yang mereka suka selepas itu. Sekurang-kurangnya ianya bukan atas dasar paksaan dan ada perasaan negatif.

5. MASAK SAMA-SAMA
Kalau anda membeli-belah dan mungkin ingin memilih sayuran atau buahan, cuba ajak anak anda untuk buat pilihan bersama. Kebiasaannya, mereka memang gemar untuk melibatkan diri walaupun buat pilihan atas makanan yang mereka tidak suka.

Apabila sampai waktu makan, mereka pastinya akan fikir mahukan ibubapanya makan makanan yang dipilih olehnya. Jadi dia juga akan turut makan sekali. Pastikan mereka juga lakukan kerja-kerja minor yang kononnya nampak seperti membantu anda seperti menggaul tepung, basuh sayur dan buah, mengacau masakan, memotong cendawan dan sebagainya.

Penglibatan sebegini mewujudkan rasa kasih sayang dan diberi perhatian di samping mengeratkan keluarga.

6. TUNJUKKAN KARTUN ATAU VISUAL YANG ANAK SUKA
Rajinkan diri untuk mengkaji dan kemudiannya menayangkan video kegemaran anak-anak yang menggambarkan pemakanan yang sihat.

Biasanya kanak-kanak akan mudah terpengaruh dengan apa yang dilihat di video tambahan kalau ada watak kegemaran mereka yang turut sama lakukan sesuatu seperti memakan makanan sihat.

Secara perlahan-lahan, anak anda yang mungkin payah untuk makan akan mula melihat tabiat makan itu adalah perkara baik. Contohnya seperti watak Popeye yang selalu makan sayur. Ada sebabnya mengapa watak-watak kartun dan artis-artis berpengaruh dibayar berjuta ringgit. Ini kerana mereka mampu memberi arahan dan mempengaruhi anak-anak lebih baik dari anda.

sumber: siakapkeli
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.co
Continue Reading

Thursday, 9 November 2017

Tips Anak Cemerlang

Setiap ibu bapa mengimpikan anak yang cemerlang. Konsep anak yang cemerlang bukan hanya dari segi kejayaan duniawi sahaja, malah ia juga merupakan kejayaan dunia mahupun akhirat. Anak adalah kurniaan dari Allah SWT yang tidak ternilai buat ibu bapa. Oleh itu, sudah menjadi tanggungjawab ibu bapa dalam mendidik dan membentuk anak-anak menjadi seorang insan yang berguna. Di dalam artikel ini, kami kongsikan beberapa cara dalam mendidik anak menjadi cemerlang.
DIDIKAN AGAMA
Anak yang cemerlang perlu diberikan dengan didikan agama yang kukuh. Selain menyediakan keperluan dunia buat anak-anak, ibu bapa juga seharusnya mengutamakan keperluan akhirat. Latih anak untuk mendirikan solat, berpuasa dan sering mendedahkan diri anak-anak dengan melakukan kebaikan dari umur mereka masih kecil lagi.
JADILAH TELADAN YANG BAIK KEPADA ANAK
Setiap tindakan ibu bapa akan menjadi contoh buat si anak. Jika ingin mendidik anak untuk menjadi yang terbaik, maka anda perlu menunjukkan contoh yang baik terlebih dahulu. Setiap perbuatan ibu bapa secara automatik akan menjadi ikutan buat anak. Sebagai contoh, jika ingin mendidik anak dalam menunaikan solat 5 waktu, anda sebagai ibu bapa perlu melakukannya terlebih dahulu.
LUANGKAN MASA BERSAMA
Ingatlah bahawa anak-anak yang sedang membesar amat memerlukan kasih sayang dan sokongan dari kedua ibu bapa mereka. Jadi sebagai ibu bapa, sesibuk mana anda sekalipun, luangkan masa anda bersama anak-anak agar mereka sentiasa riang dan berasa disayangi dan dihargai.

AMALAN PEMAKANAN
Mengamalkan pengambilan makanan yang sihat dan halal juga merupakan faktor penting dalam melahirkan anak yang cemerlang. Sebagai ibu bapa, anda perlu memastikan agar anak-anak anda mendapat makanan yang seimbang untuk tumbesaran yang sihat. Bila badan sihat, otak mereka akan lebih fokus dalam melakukan aktiviti-aktiviti harian.

UTAMAKAN KEBAJIKAN ANAK
Sudah menjadi tanggungjawab ibu bapa dalam memastikan kebajikan anak anda sentiasa terpelihara. Selain menyediakan keperluan asas untuk mereka, jangan sesekali abai akan soal keselamatan dan kesihatan mereka. Jadikan ia sebagai perkara penting yang perlu anda utamakan.

Berikut merupakan 5 cara dalam mendidik anak menjadi cemerlang. Ingat, bukan hanya cemerlang di dunia, malah di akhirat juga. Jangan pandang remeh!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Continue Reading

Tuesday, 3 October 2017

10 Sebab Kenapa Perlu Ambil Protien

10 Sebab Kenapa Perlu Ambil Protien

Tentu ramai diantara anda yang tahu mengenai manfaat dan kepentingan protein dalam diet seharian. Pengambilan protein yang mencukupi dapat membantu membina dan membaiki otot atau tisu yang rosak. Protein juga berperanan menghasilkan enzim dan hormon, menyokong sistem imun dan mengekalkan tahap tenaga dan stamina yang tinggi.
10 Sebab Kenapa Perlu Ambil Protien

Kebanyakkan protein dalam diet kita berasal dari produk berasaskan haiwan seperti daging, ikan, ayam, telur dan susu dan terdapat juga berasaskan tumbuhan seperti kekacang. Menyedari kepentingan protein dalam diet ramai juga diantara kita yang mengambil makanan tambahan bagi mencukupkan pengambilan protein seharian.


1. Membantu Mengekalkan Berat Badan Ideal

Melebihkan protein di dalam diet serta mengurangkan pengambilan karbohidrat membantu mengurang tisu lemak dalam tubuh. Amalan secara berterusan mampu mengekalkan berat badan ideal.

2. Membantu Mengawal Rasa Lapar

Mengambil sajian tinggi protein seawal pagi seperti greek yogurt bersama buah-buahan segar akan mengaktifkan hormon untuk bertindak balas menyekat rasa lapar sepanjang hari.


3. Membuat Rasa Kenyang

Pengambilan makanan berprotein tinggi membantu mengawal selera dan memberi rasa kenyang yang lebih lama berbanding karbohidrat dan lemak.

4. Protien Membantu Membakar Lebih Banyak Kalori

Berbanding diet tinggi karbohidrat, diet tinggi protin mencetuskan proses themogenesis yang lebih tinggi. Thermogenesis adalah proses di mana tubuh meningkatkan pengeluaran tenaga dan lebih protein akan memberi isyarat kepada tubuh untuk membakar lebih banyak kalori sebelum, semasa dan selepas makan.


5. Protien Penting Untuk Penjagaan Tulang

Jumlah protein dalam diet harian boleh memberi kesan kepada tahap kalsium dalam badan. Diet rendah protein memberi kesan kepada sistem pencernaan untuk menyerap kalsium dan secara tidak langsung keperluan kalsium badan akan diperolehi dari sistem rangka badan. Apabila ini berlaku, individu akan mengalami kehilangan kepadatan tulang.

6. Membantu Melawan Penuaan

Melalui proses penuaan seseorang akan kehilangan jisim otot dan untuk memastikan proses penuaan tidak mengganggu pertumbuhan otot maka pengambilan protein disamping senaman yang teratur amat penting.


7. Melindungi Daripada Stress

Stress bukan sahaja memberi tekanan kepada mental malah turut membuatkan segala sistem dalaman menjadi tidak menentu serta mampu merencatkan hormon. Pengambilan lebih protein dari yang disarankan adalah bagus kerana ianya mampu mengembalikan dan memulihkan sistem tubuh badan.


8. Bagus Untuk Kulit

Kulit merupakan anggota badan yang paling terdedah kepada sinaran matahari serta sinaran uv yang boleh merosakkan kulit. Pengambilan diet yang tinggi dengan asid amino serta penggunaan pelindung matahari yang bagus mampu melindungi serta mengurangkan kesan uv. Protin juga penting untuk proses regenerasi sel kulit agar ianya sentiasa terlihat mulus, tegang dan awet muda

9. Bagus Untuk Rambut

Rambut adalah mahkota seseorang wanita. Jika inginkan rambut lebat serta sihat maka perlulah mengambil protein yang secukupnya. Diyakini dengan pengambilan protein, masalah kegugurun serta pertumbuhan rambut yang terencat dapat diatasi.


10. Makan Tanpa Rasa Bersalah Kerana ianya Sedap

Ramai yang merasakan untuk memiliki tubuh yang cantik perlulah mengambil sayur-sayuran dengan jumlah yang banyak dan mengurangkan pengambilan protein serta karbohidrat. Namun begitu, pengambilan protein yang secukupnya melalui diet seimbang amat penting bagi tubuh badan kerana pertumbuhan otot, tulang sehinggalah ke rambut amat memerlukan asid amino. Jadi jangan rasa bersalah hanya kerana anda menikmati hidangan yang mengandungi ikan daging dan sebagainya.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Continue Reading

Monday, 25 September 2017

{My Resepi} Popia Pisang Cheese & Nutella

Hujung minggu lepas cuti lama Kak Leen ngan anak-anak dok kat rumah jer. Takde lah nak ke mana-mana, maka idea nak buat aktiviti untuk anak-anak tu pun macam-macam keluar dari otak nie. Hehehhe...

Teringat ada pisang beli untuk makan, kulit popia pun ada, cheesedar ada, nuttela pun ada. Idea pun nak buat Popia pisang cheese pun datang lah.

Anak-anak dara dah besarkan, so kena lah ajar rajin-rajin ke dapur. Tapi bab memasak nie memang anak-anak kak leen semua suka. Dapur tak ler beso mana kan, bila dh reramai jadi sesak ler. Hehehe...

Bahan-bahan nak buat pun mudah. Ajar sekali, anak-anak dah tau nak buat. Tapi bab gulung memang diaorg fail lagi lah. Macam-macam bentuk ada. Ha...tengok je lah pic tu macam mana rupa dia.

Tapi takper, budak-budak dalam proses belajar. So kena tunjukkan apa yg salah dan mana yang betul.

Eh...korang nak resepi ker? Ringkas je resepi dia.

Bahan-bahan:
- Pisang
- Kulit Popia
- Cheesedar
- Nuttella
- Minyak utk mengoreng

Caranya :
- ambil kulit popia tu, sapukan dengan nuttella, letakkan pisang. Pisang nie boleh belah 2 atau 3. Belah memanjang lah. Cari pisang yang comel2 ok lah kan.
- kemudian taburkan cheese atas pisang tadi.
- lipat lah kulit popia tu mcm biasa.
- sapukan sedikit air pada hujung lipatan akhir utk kasi dia melekat. Takde lah terbuka nanti mase mengoreng.
- pastikan minyak betul2 panas baru masukkan popia tersebut. Bila warna dah kekuningan cantik, terus angkat. Tak boleh lama2 sangat tau. Nt pisang jadi terlalu lembik dan cheese cair keluar.
- lepas tu siap untuk dihidang.

Pastikan nak makan tunggu sejuk sikit hokey. Jangan gelojoh sangat nak makan panas2, nanti melecur mulut kena cheese panas. Hehehehe...

Hokey, korang layan lah pic anak-anak Kak Leen nie.

Continue Reading

Saturday, 23 September 2017

8 Tips Untuk Mengatasi Sakit Pinggang Ketika Hamil

Sakit pinggang ketika hamil tidak dapat dielakkan lagi. Keluhan ini selalu diluahkan terutama pada ibu hamil yang sudah masuk ke trimester 2 & 3. Ia bukan saja boleh mengganggu aktiviti harian, tetapi juga boleh mengganggu keselesaan ketika tidur di waktu malam. 

Sungguhpun ia sinonim dengan kehamilan, namun ada cara yang boleh anda lakukan untuk mengurangkan rasa sakitnya. Sebelum mengetahui caranya, elok kita mengetahui terlebih dahulu punca-puncanya agar tindakan mencegahnya dapat dibuat secara lebih tepat.


Berdasarkan laporan, hampir 50% hingga 70% wanita hamil akan mengalami sakit pinggang. Ada yang merasakannya pada awal kehamilan, dan ada pula yang merasakannya fasa pertengahan atau akhir kehamilan.


Ada beberapa punca sakit pinggang semasa hamil yang perlu anda ketahui:

  • Berat badan bertambah – Bertambahnya berat badan sesuai usia kehamilan adalah antara punca sakit belakang paling utama. Apabila berat badan bertambah, beban akan bertambah pada otot-otot pinggang dan tulang belakang sehingga menyebabkan rasa nyeri pada bahagian tubuh tersebut.
  • Pusat graviti berubah – Seiring dengan pertambahan besar rahim dan perut, pusat graviti akan berubah ke hadapan. Keadaan ini boleh menyebabkan postur tubuh turut berubah di mana seseorang cenderung untuk tunduk dan membongkok tanpa disedari.
  • Peningkatan hormon – Sesetengah wanita mula berasa sakit belakang seawal kehamilan lagi, di mana berat badan mereka belum bertambah secara mendadak. Dalam kes ini, ada sumber lain menyifatkan peningkatan hormon sebagai punca sakit belakang semasa hamil. Hormon yang dilepaskan adalah untuk mempersiapkan tubuh untuk kehamilan, di mana mungkin berlakunya sendi yang melembut dan ligamen yang mengendur hingga mempengaruhi beban kerja tulang belakang.
Memang agak sukar untuk mengatasi sakit pinggang semasa hamil dengan serta-merta dan secara kekal. Namun, ada perkara yang boleh kita usahakan agar kesakitan yang dialami tidak semakin parah dan makin kurang kekerapannya.

1. Senaman
Terdapat beberapa jenis senaman seperti senaman Kegel, senaman perut, dan latihan berenang yang dapat mengurangkan tekanan dan seterusnya memberi kelegaan kepada sakit pinggang.
2. Pilih Kasut Yang Sesuai
Walaupun bergaya, elakkan memakai kasut bertumit tinggi atau kasut yang kurang selesa. Ia boleh menyebabkan kurangnya sokongan terhadap pusat graviti hingga mengganggu postur tubuh yang baik.

3. Urutan
Urutan dapat melegakan otot-otot yang letih dan lenguh kerana ia mengembalikan peredaran darah di bahagian yang sakit. Minta pasangan anda untuk mengurut perlahan-lahan di bahagian pinggang, pinggul, belakang, atau mana-mana otot yang terasa sakit. Ia bukan saja melegakan, tetapi dapat juga mengeratkan hubungan.

4.Sentiasa Melakukan Regangan
Elakkan daripada duduk atau berdiri terlalu lama dalam satu-satu masa. Setiap 30 minit atau 1 jam, lakukan senaman regangan yang mudah untuk melancarkan peredaran darah.

Perhatikan postur anda dan jangan duduk membongkok. Cuba duduk di atas kusyen lembut dan tambahkan sokongan seperti bantal atau kain lembut jika perlu.
5. Gunakan Bantal Tambahan Untuk Membantu Posisi Tidur
Bukan mudah mendapatkan posisi tidur yang selesa sepanjang kehamilan, lebih-lebih lagi apabila saiz kandungan semakin membesar. Untuk mengatasi masalah ini, anda boleh menyusunkan bantal-bantal lembut mengikut keselesaan anda seperti pada kaki atau sisi.

6. Mandi Air Suam
Sungguhpun mandian air panas seperti sauna atau bath tub tidak digalakkan, pancuran air yang sederhana panas atau shower sangat membantu untuk memberi kelegaan. Oleh itu, sekiranya sakit pinggang semasa hamil bertambah kerap dan sakit, cubalah melegakannya dengan cara ini.
7. Gunakan Tali Pinggang Sokongan Untuk Ibu Hamil
Jika perlu, anda boleh mendapatkan pelvic support belt atau tali pinggang sokongan khas untuk ibu mengandung. Ia didatangkan dalam pelbagai pilihan rekabentuk dan jenama.

Ia boleh dipakai untuk membantu anda mendapatkan postur yang lebih baik seiring dengan pertambahan saiz kandungan.

8. Dapatkan Rehat Yang Cukup
Akhir sekali, cuba dapatkan rehat yang cukup dan elakkan stres yang melampau.
Amalkan juga pemakanan yang seimbang dan lebihkan pengambilan makanan daripada sumber kalsium dan magnesium seperti sayuran berdaun hijau.

sumber: zuriat.my
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com
Continue Reading

Wednesday, 6 September 2017

4 Produk The Radiant Untuk Kekalkan Kecantikan Kulit



1. Vitamin C
Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.


Tahukah Anda?
Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, anda perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh anda melalui pemakanan harian dan suplemen.

Keistimewaan Shaklee
Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

2. GLA Complex
Jika anda mahukan keselesaan dan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan anda, GLA (Asid Linolenik Gamma) adalah jawapan yang anda cari. GLA adalah asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh anda untuk menghasilkan prostaglandin – bahan yang membantu mengawal-atur pelbagai proses tubuh. Malah, ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur.
Keistimewaan Shaklee
Diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.
Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak Omega-6), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit.

3. ESP Soy Protien Isolate Powder
Protein adalah seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan and perkembangan. Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.

Kuasa Protein untuk Tenaga Lebih Lama
Kebanyakan orang tidak dapat mengekalkan tenaga atau stamina mereka sepanjang menjalani kehidupan seharian. Tingkatkan tenaga harian anda dengan minuman protein kami yang mempertingkatkan TENAGA-stamina anda. Protein soya berasaskan tumbuhan untuk tenaga yang lebih lama
Keistimewaan Shaklee
Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol*.
Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.
Membekalkan 9 asid amino.
Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

4. Collagen Powder
Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah.

Bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6. Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi.

Pek individu untuk pengambilan segera, bila-bila masa, di mana sahaja
Tahukan Anda?
Kolagen bertindak seperti “gam” yang mengikat tubuh anda dan ia ditemui dalam otot, tulang, tendon dan paling banyak, dalam kulit. Kolegen dikenali kerana manfaatnya kepada kulit, seperti menjadikan kulit anda lebih tegang, elastik, dan gebu, mengurangkan liang pori, kedutan dan garis halus, merangsang kulit yang lebih cerah dan licin, kuku yang kuat serta rambut yang lebat dan bersinar.*
Pengeluaran kolagen secara semula jadi berkurangan apabila umur bertambah, menyebabkan kulit kendur, kedutan dan garis halus terbentuk dan rawan pada sendi menjadi lemah. Tingkatkan kolagen anda sekarang untuk kulit yang kelihatan lebih sihat!

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Ini adalah iklan produk suplemen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com

Continue Reading

Tuesday, 5 September 2017

The Radiant 4 Untuk Kulit Berseri!

Ketahui 4 nutrien penting untuk kulit cantik berseri dari dalam.
Pernah tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri? Mereka memberikan aura positif dan sihat. Sering kali juga, anda tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan.
Dapatkan kulit yang berseri dari dalam dengan nutrien ini!
Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:
  • Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh anda untuk n fungsi kulit yang optimum.
  • Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
  • Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
  • Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
  • Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindungi sel-sel kulit dari kerosakan akibat cahaya matahari.

Vitamin C, yang bertindak sebagai antioksida menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, badan anda tidak berupaya untuk menghasilkan vitamin C dan pengambilan vitamin C membantu untuk :
  • Mengurangkan kedutan, melegakan kulit yang kering dan kasar.
  • Menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit.
  • Membantu dalam penyembuhan luka.
  • Mempertahankan kulit daripada radikal bebas.

Kolagen adalah struktur penting untuk kulit anda. Ia mengekalkan keanjalan kulit anda dan menghalangnya daripada berkedut, berparut dan menjadi kendur. Berita baiknya adalah badan anda boleh menghasilkannya sendiri.
Walau bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, jumlah kolagen yang dihasilkan semakin berkurangan, ianya akan mendedahkan anda kepada risiko kulit berkedut dan kendur. Katakan tidak kepada tanda-tanda penuaan ini dan mulakan pengambilan kolagen sekarang untuk;
  • Kulit yang lebih anjal.
  • Mengurangkan kedutan.
  • Kulit yang lebih lembut, lebih padat.
  • Mengurangkan parut.

Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya, asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga:
  • Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
  • Mengekalkan kelembapan kulit.
  • Melawan keradangan.

Lindungi kulit anda dari sinaran UV
  • Kuatkan perlindungan terhadap sinaran UV dengan meningkatkan pengambilan karotenoid harian anda. Karotenoid bermanfaat dalam melindungi sel-sel kulit yang sihat daripada kerosakan sinaran matahari. 6Ia juga dikenali sebagai ‘Pelindung Matahari Dalaman' anda.
  • Tingkatkan perlindungan anti-keradangan dari omega-6 (GLA) dengan melengkapinya bersama vitamin C.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com

Continue Reading