Sunday 22 April 2012

{Produk Shaklee} Ingin Menambah Berat Badan?

Ramai juga yang tercari-cari produk untuk menambahkan berat badan, di mana ada anda yang terlalu kurus yang menyebabkan BMI (Body Mass Index) tidak seimbang. Macam mana dan bagaimana? Sebelum itu ingin saya berkongsi sedikit tips untuk menambahkan berat badan anda.


Tips cara menambah berat badan:
  • Lebih selalu makan: Dengan makan lebih selalu akan semakin banyak kalori yang masuk ke tubuh . Daripada sekali makan dengan porsi besar lebih baik makan dengan porsi kecil 2 kali.
  • Makan dengan jumlah yang lebih banyak: Tentu dengan makan lebih banyak bererti jumlah kalori yang masuk akan semakin banyak. Anda perlu 500 kalori lebih banyak dari keperluan tubuh untuk menambah berat badan
  • Makan dengan proporsi yang benar: Cara menambah berat badan yang ini adalah dengan melihat komposisi gizi yang masuk ke tubuh anda. Kerana Anda juga melakukan exercise makan.
  • jangan lupakan untuk memperbanyak pengambilan protien .
  • Multivitamin: jika Anda merasa kurang vitamin dan mineral maka Anda dapat makan multivitamin untuk menambahnya.
  • Minum yang banyak: Air akan membantu anda memperbaiki sistem pencernaan Anda.
Tips tips menaikkan berat badan di atas sebenarnya dapat diringkas dengan erti kata lain“kalori yang masuk lebih besar dari kalori yang keluar dari tubuh” . Ketika kalori yang masuk lebih besar dari yang keluar dari tubuh, maka cadangan kalori akan terbentuk, bisa berupa otot bisa pula berupa lemak. Lakukan pula senaman supaya Anda dapat menaikkan berat badan untuk menghasilkan otot daripada lemak.
Jika cara cepat menambah berat badan dapat dilakukan seperti diatas dan Anda laksanakan dengan baik maka Anda akan naik 1-2 kg dalam 1 bulan maka dapat dikatakan Anda sudah berhasil melakukan program menaikan berat badan.


Antara produk-produk Shaklee yang dapat membantu untuk menambahkan berat badan anda.
  1. Mealshakes
Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

   2.  B Complex

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik
      membantu badan menukarkan protein, lemak dan
      karbohidrat kepada tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan
      sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid
      folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*

 3.  Vitalea/ Multivitamin

Multi yang Hebat
Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.  Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
•    Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang
      baik.*
•    Mengandungi beta karotena yang membantu dalam
      mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan
      pembinaan tisu.
•    Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C
      dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
•    Biotin dan asid pantotenik membantu untuk
      memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam
      tubuh
•    Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel
     darah merah.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.

kredit: Shaklee Malaysia


**Ingin mencuba? boleh hubungi saya di 019 2691158 atau ke  
FB page MamaLeenSihat atau email ke mamaleensihat@gmail.com


* Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan.

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.

0 comments: