Sunday 22 December 2013

{Testimoni} Part 1: Bila Anak Terkena Chickenpox

Selama 2hari dok rumah hujung minggu nie banyak benda nak buat. Mengemas rumah lah apa lagi...paling syok bila tiba mop lantai, saya gunakan Basic H Shaklee. (^_^) Bukan bleh mop je, nak cuci tandas, cuci dapur berminyak semua guna Basic H Shaklee. Guna pun skit je tapi kesan dia memang best lah.
Dijadikan cerita...hari ini anak saya si Amni kena chickenpox plak. Naik merah-merah berair, aduhhh....saya plak yang rasa gatal-gatal tengok dia menggaru. First sekali masa bintik-bintik merah baru sikit-sikit saya bilas kan dengan air Basic H Shaklee. Letak 2@3 titik je dlm lbh kurg setengah baldi air. Lepas tu saya sapu kan Calamine losyen,(nasiblah ada simpan kat rumah. Hehehe) Kemudian bancuh susu dia saya masukkan Nutriferon + mealshakes. Supaya sistem imunisasi dia lebih kuat dan cepat baik dari chickenpox tu. Kita tengok lagi 2,3 hari macam mana ok. ;)
Nie saya tepek gambar untuk hari pertama Amni kena chickenpox.

0 comments: