Monday 19 March 2018

MANFAAT AIS UNTUK KECANTIKAN WAJAH | Mamaleenshop

MANFAAT AIS UNTUK KECANTIKAN WAJAH

PETUA MENJAGA WAJAH DENGAN AIS

Setiap wanita pasti inginkan wajah yang sihat dan cantik. Pelbagai petua yang akan dicuba untuk wajah kelihatan segar dan tiada bermasalah. Keletihan dan stress juga salah satu faktor yang menyebabkan kulit mudah berminyak dan berjerawat.

Jom, Kak Leen kongsikan cara paling mudah dan murah untuk kekalkan kesegaran dan kesihatan kulit wajah anda ialah dengan menggunakan AIS! 
1. MERAWAT MASALAH JERAWAT
Jerawat ialah musuh utama untuk kulit wajah terutama bagi kaum wanita. Kewujudannya pasti tidak disenangi pada wajah anda.

Ambil beberapa ketulan ais dan gosokkan pada jerawat tersebut dengan lembut. Ia boleh mengurangkan bengkak dan kemerahan pada wajah.

Selain itu, ais juga boleh mengimbangkan pengeluaran minyak yang berlebihan serta membantu mengecutkan jerawat anda.

2. MENGECILKAN LIANG PORI WAJAH
Ais boleh digunakan untuk mengecilkan liang pori yang besar pada wajah.

Caranya, anda hanya perlu tekap ketulan ais batu yang sudah dibalut dengan tuala kecil pada wajah anda untuk mengurangkan saiz liang pori sebelum anda menggunakan alat solek.

Ia bagi membantu mengurangkan jumlah bahan kimia daripada meresap ke dalam kulit.
3. MENGURANGKAN MATA YANG SEMBAB
Mata yang sembap boleh berlaku akibat masalah kurang tidur atau terlalu stress.

Ambil beberapa ketulan ais batu dan bungkus dengan tuala. Gosok secara perlahan-lahan di permukaan kulit di bahagian mata anda. Kesejukan ais akan memberikan kesan yang menenangkan di bahagian mata anda.

4. MENGEMBALIKAN KESEGARAN WAJAH
Apabila anda menekap ais di wajah, secara automatik ia akan meningkatkan peredaran darah. Dengan itu, ia akan menimbulkan kesan sejuk yang bantu menyegarkan kulit anda yang kelihatan penat ataupun kusam.

Ambil beberapa ketulan ais dan letakkan ke dalam gelas kaca. Kemudian gunakan gelas kaca tersebut untuk menyejukkan wajah anda dengan menekapnya pada wajah.

Atau, letakkan ais di dalam tuala kecil dan tekapkan pada wajah anda.
5. MELANCARKAN PEREDARAN DARAH
Gosok ais batu yang sudah dibalut tuala kecil pada wajah selama satu minit. Ia berfungsi untuk melancarkan peredaran darah pada bahagian wajah dan kepala.

Ia sangat berkesan untuk mencegah tanda-tanda penuaan seperti kedutan dan bintik-bintik hitam. Lakukan dengan kerap setiap hari iaitu tiga kali sehari untuk mendapat hasil yang lebih sempurna.

Mungkin selepas ini anda boleh mengekalkan kesegaran dan kecantikan wajah dengan mudah tanpa memerlukan sebarang kos yang tinggi. Jika anda mempunyai petua kecantikan lain, jom kongsikan bersama kami.

0 comments: