Monday 2 June 2014

{Produk Shaklee} Vitamin E Penyebab Kanser? Betul Ker?

Assalammualaikum....

Hari nie nak share dengan semua mengenai Vitamin E penyebab Kanser, biar betul kan....
Mesti terkejut dengar, bagi mereka yang tiap-tiap hari ambil Vitamin E tu cer tengok kandungan Vitamin E yang korang ambil berapa IU? Semulajadi ker Sintetik?

Jom, saya nak kongsikan serba sedikit fakta mengenai Vitamin E nie. Kenapa ia dikatakan penyebab kanser.

Vitamin E memang tidak boleh diambil secara berlebihan, pengambulan Vitamin E dari bukan sumber semulajadi iaitu Vitamin E Sintetik juga mungkin akan menyebabkan toksid. Ini kerana kurang berupaya diserap tubuh dan menjalankan fungsinya.

Tahukah anda, Vitamin E menjadi pelindung utama bagi tisu-tisu lemak kita, seperti membran sel dan tiup saraf. Ia melindungi DNA dari serangan radiakal bebas, dan inilah kunci sebenar dalam pencegahan kanser. Penyelidikan menunjukkan bahawa kita perlu mengambil lebih banyak Vitamin E sekiranya diet kita itu tinggi dengan lemak politaktepu.

Nutrien-nutrien seperti Vitamin C, E, beta karotena dan berbagai mineral surih, semuanya terbukti sebagai dapat mengurangkan risiko anda daripada diserangi oleh beberapa bentuk kanser.

Bagaimana Pula Dengan Vitamin E Shaklee?







Vitamin E Shaklee adalah vitamin E semulajadi (d-alpha tocoherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate) lengkap dengan extract selenium.
Pengambilan Vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan sempurna dan baik.

Makanlah Vitamin E dari sumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda.
seperti contoh vitamin E semulajadi akan tertulis 'd-alpha tocopherol' manakala vitamin E sintetik akan tertulis ' dl-alpha tocopherol'. Ambillah dari sumber semulajadi supaya lebih mudah diserap berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan, ini akan menyebabkan toksik kemudian hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan (kanser).

Apakah pilihan anda? Tentunya jadikan sumber semulajadi sebagai pilihan anda. Mungkin Vitamin E Shaklee lebih mahal sedikit berbanding Vitamin E yang berada dipasaran sekarang. Tetapi anda perlu tahu nilai yang perlu anda bayar, adakah kerana hendak jimat pada masa sekarang anda akan menanggung risiko yang besar kemudian hari? Pilihan ditangan anda, jadilah pengguna yang bijak.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com


0 comments: