Wednesday 22 January 2014

{Testimoni} Penangan Alfalfa Memang Best!

22 Januari 2014, sekejap jer kita dah berada di hujung bulan Januari kan... masa berlalu begitu pantas sekali. Blog saya pun kekadang berupdate, kekadang tak...hahaha. Masa nie MALAS begitu besar menguasi diri. Sedang cuba mengatasinya...ohh...tolonggg...
Oklah, nak cite pasal kelebihan Alfalfa nie sebenarnya. Penangan Alfalfa nie memang mengancam tau... Saya dah sharekan banyak kelebihan-kelebihan Alfalfa nie. Saya nak sharekan plak pengalaman saya menggunakan Alfalfa. 
Kalu 2tahun mula-mula saya kenal Alfalfa dalam gabungan vitamin-vitamin untuk ibu menyusu. Lepas stop menyusu anak saya pun kekadang makan Alfalfa nie. Kalu ingt makan, tak ingat tak ler makan. Hahaha.... makin lama makin ditinggalkan si Alfalfa nie sebab dah banyak sangat vitamin nak ditelan. Saya pun konsentrait vitamin untuk kempiskan perut. Heheheh...nak dapatkan berat badan ideal kononnya. 
Bulan Oktober 2013 saya ambil semula Alfalfa. Sehari saya telan 5biji sebelum sarapan. Maksudnya sebelum nak kuar rumah gie keje saya telan Alfalfa dulu. Tak jadi masalah sebab Alfalfa nie macam fiber gak. Dia kembang dalam perut. Hehehe...tapi sarapan tetap kena sarapan kan. Mana bleh tinggal. Saya amalkan alfalfa nie selama lebih kurang 2 bulan lebih. Sampai hujung bulan Disember 2013 period tak datang-datang plak. Huishhh....suspen wei, lepas 10hari tak datang macam leh confirm je nie... Jeng! Jeng!....masa tu tak de lah nak mengharapkan. So tunggu sampai hari ke 14 baru check urin. 
Ohhhh....bila check urin naik 2 line, syukur Alhamdulillah... tapi macam yea tak yea juga ler. Dalam hati nie penuh suspen, yea ke aku ngandung, yea ke ek.... hahahaha. Dipendekkan cite... memang ada plan nak ngandung tapi setelah 2,3 kali percubaan gagal maka hatiku tak ler nak mengharap sangat. Sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang terbaik dan bila rezeki yang dia nak bagi untuk hambanya. Sesungguhnya kita hanya mampu merancang je. Betul tak? 
Antara vitamin-vitamin yang saya amalkan, basic macam B com, Vitalea, Vitamin C, Ostea. Yang nie memang tak penah tinggal. Saya ada gak ambil ESP, Cinch Tea Mix, GLA, Omega dan Alfalfa. Syukur Alhamdulillah....mungkin kesihatan yang baik juga membantu tahap kesuburan kita menjadi lebih baik. Kita juga yang mampu merancang selebihnya Allah yang maha mengetahui.... 
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com

0 comments: