Friday 3 January 2014

{Testimoni} Part 2 : Bila Anak Terkena Chicken Pop

Selamat Tahun Baru Semua....
Harap dengan tahun baru penuh azam yang berkobar-kobar. Minggu pertama awal tahun nie ramai yang cuti untuk urusan daftar sekolah anak-anak yea tak? Saya pun sama...hehehe. 

Ok nak sambung cite pasal perkembangan dan kesan kepada anak saya setelah ambil Shaklee semasa dia terkena chickenpox. Hari pertama dah keluar sikit-sikit saya terus bagi dia Nutriferon + mealshakes campur dalam susu dia. Hari kedua dah banyak-banyak keluar, saya tetap teruskan bagi Nutriferon + mealshakes. Alhamdulillah....anak saya tak demam langsung bila kena chickenpox. Malah aktif macam tak sakit pun, tapi bila aktif dan berpeluh nie mula lah gatal-gatal kan. Yang tak bestnya dia asyik mengarulah... petang hari kedua tu saya dah cuba lap kan badan dia dengan air yang dicampur dengan beberapa tituk basic H. Ada orang kata jangan kena air chickenpox nie nt lagi banyak. So try n error. (^_^) Hari ke 3 plak, saya nampak chickenpox dia dah mengecut sikit-sikit. Saya lap kan juga dengan basic H dan tetap bagi Nutriferon + mealshakes untuk dia minum. Hari ke 4, alhamdulillah....semakin banyak chickenpox dia mengecut dan bekas-bekas chickenpox tu semakin kering. Masuk hari ke 5, syukur semua bekas chickenpox dah kering termasuk dibahagian kepala. Kat kepala nie teruk sikit sebab dia garu dan jadi luka yang besar plak. Adoiii...

Saya syampoo kan kepala anak saya dengan hanya 1@2titik basic H. Mandi dan rendamkan dia dengan air basic H. Alhamdulillah....kering sepenuhnya hanya dibahagian kepala yang lambat sikit kering sebab dia selalu berpeluh dan keadaan kepala lembab je. Bekas chickenpox lambat sikit kering. 

Sekarang dah masuk hari ke 13. Dah sihat cuma ada bekas-bekas chickenpox yang digaru jadi luka dan berbekas sikit. Alhamdulillah....anak saya yang no 2 nie memang tak banyak ragam dan masa kena chicken pox makan tetap berselera. Hehehehe.... 

Jom saya share beberapa gambar sebelum dan selepas dia terkena chickenpox.

0 comments: