Wednesday 14 March 2012

{My Story} Bermulanya Disini.....

Siti Nur Amni bt Ahamad.....berusia 10bulan, masa mengandungkan dia mmg saya niat nk exclusive BF dia sbb ank yg pertama xdpt buat. so...nie lah baby yg sihat lg comel dgn exclusive BF.

Pengalaman saya dengan anak pertama tidak dapat full BF, hanya sampai 3bulan sahaja disebabkan kekangan kerja yang tidak menentu masa dan berkerja shif, saya terpaksa minta tolong kakak di seremban jagakan Rashiqah kakak kepada Amni. Hati ibu mana yang tidak sedih terpaksa berjauhan dengan ank. Dan seminggu sekali dpat jumpa hanya untuk 3hari jika saya bercuti. Cuti pun bukan pada hujung minggu bergantung pada giliran shift.

Untuk anak yang  ke dua nie saya tekad dihati nak menyusukan dia secara full BF, paling tidak pun sampi 6bulan ok gak kan. Tapi syukur Alhamdulillah...rezeki anak saya dapat menyusukan dia sehingga umur 1tahun 2 bulan. Memang banyak beza dengan kakak dia, anak saya jarang kena demam dan sebagainya. Pada usia dia 4 bulan saya mula kenal dengan produk Shaklee, disebabkan susu BF saya drop setelah mula kerja selepas habis bercuti. Saya tercarai-cari produk apa yang dapat memeriahkan lagi susu saya nie. Saya tak nak niat saya akan berkubur bergitu saja.

Saya mula dengan supplement Shaklee untuk membantu kesihatan saya menjadi lebih baik dan susu BF saya kembali meriah setelah hampir 2minggu menggunakannya. Masa mula-mula ambil dulu saya hanya mulakan dengan vitamin asas iaitu Vitalea (multivitamin), B complex, Vitamin C, Alfalfa dan Osteamatrik(kalsium). Bukan sahaja untuk memeriahkan kembali susu BF saya, tapi lebih juga kesihatan badan saya. Sebelum nie saya selalu mengalami sakit-sakit pinggang dan belakang. Sistem pembuangan tidak begitu baik sebab 2@3hari baru membuang. Maka selalu lah kena sakit kepala, kulit kusam, mood selalu tension. Alhamdulillah....lepas menggunakannya terus saya jatuh cinta dengan produk Shaklee nie. Saya meneruskan nya sehingga lah sekarang, dah hampir 2tahun saya menggunakan produk ini. Begitu juga keluarga saya, suami & anak-anak juga. Syukur Alahamdulillah...lebih ramai ahli keluarga dan sedara mara yang dapat saya kongsikan kesihatan bersama Shaklee.

Dan yang paling best sekali, secara tak langsung saya dapat menjana pendapatan sehingga 4 angka! Memang saya tak penah jangka untuk menjana pendapatan sehingga 4angka bersama Shaklee. Saya hanya berkongsikan pengalaman saya sihat bersama Shaklee dan lebih ramai juga yang nak mencuba produk yang bagi saya adalah terbaik dan selamat selain sumbernya semulajadi. Memang berbaloi-baloi, rasa tak rugi pun kan. Sihat dapat, income pun bertambah-tambah. (^_^)

Nak bersama saya sihat badan sihat poket?
Jom pm FB mamaleensihat / sms@whatsapp 0192691158