Tuesday 27 March 2012

Mealshake : Formula Nutrisi Lengkap

Dalam kehidupan seharian yang sentiasa aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang atau sesetengahnya tidak gemarkan sesetengah makanan seperti sayur atau buah. Disebabkan itu, perkembangan minda & fizikal mereka mungkin terjejas dan menyebabkan mereka mudah jatuh sakit.

Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic.  Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain.  Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.  Pilihan protein soya terbaik anda.


Nak saya kongsikan bersama tentang khasiat Mealshake nie, dulu ank saya yang sulung hampir tiap2 bulan mesti ada jer demam n selsema. Nak2 kalu selsema berlarutan jer mcm payah nk baik, sampai kan ubat antibiotik abis ler dengan ubat selsema. So setelah terlanjur saya ambil produk Shaklee nie, saya pun ambil Mealshake dan Omega untuk ank saya Rashiqah. Saya buat testimoni dgn anak sndiri plak, hihihihi.... Anak saya kalu bab makan mmg tak penah memilih, ikut selera mama n ayah nya gak. hehehe...Tapi sebelum saya bagi dia minum Mealshake nie seleranya agak kurang serta berat badan menurun, sebagai ibu sape yang tak risau keadaan ank di tambah plak selalu senang kena selsema n demam. Wlpun baru 3 bulan percubaan saya untuk bagi Rashiqah Mealshake, dah nampak perubahan yang sangat bagus. Terutama selera makan serta kalu bagun pagi tak lah liat atau menangis, sentiasa cergas n ceria. Bila hantar ke taska muka sentiasa ceria...sampaikan cikgu di taska cakap anak sya lah yang aktif n ceria jer + kuat makan gak, hehehehe... ;) Alhamdulillah..... dh jadi wajib bancuh susu letak mealshake, nak2 pagi sebelum dia ke taska. Insyallah saya akan teruskan juga untuk anak saya yang ke dua bl dia dh cecah umur 1 tahun. Sekarang hanya saya bekal kan vitmn Shaklee + mealshake melalui susu ibu sahaja.

Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

sumber : Surijunior.com

**Ingin mencuba? boleh hubungi saya di 019 2691158 atau ke  
FB page MamaLeenSihat atau email ke mamaleensihat@gmail.com


* Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan.

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.

0 comments: