Thursday 5 February 2015

{My Story} Demam Ohhh...Demam....



Cuti Awal Februari lepas balik kampung bersama anak-anak... cuaca dikampung panas dan berangin, kering. Sooo....paling sedap kalu minum air batu sejuk-sejuk tu kan. Takkan nak minum air panas, teh o ker, kopi o ker...ada? Masa musim panas lah air batu sangat laku. Fuhhh...lupa diri minum ais banyak, nah amik ko demam batuk dan selsema. Pakej sekali dapat, bukan saya jer tapi anak yang ke dua pun demam sama. Alahai....lemah betul badan bila saya boleh terlupa nak bawak balik bekalan vitamin untuk diri sendiri. Huaaaaaa.... :,(  

Apa lagi, tawakal jer lah gie telan panadol, perhhhh...rasa macam langgar pantang TERPAKSA telan panadol tu, tak suka telan panadol sebab rasa hayal dan kepala otak rasa lagi benggong. hahahaha.... Tu pun sebab my hubby dah paksa telan. Kalu tak memang tak mau ler, tapi saya amik panadol sekali jer. Selebihnya saya telan Vitamin C 2biji setiap hari masa di kampung. Terpaksa lah minta Vitamin C adik, huhuhuhu...nanti ganti balik. (^_^)

Balik jer dari kampung, kat rumah saya telan sesudu Vivix 2kali sehari, 2 biji Vitamin C, 2 biji Vitalea dan 1 biji B com setiap hari. Rehatkan badan...nasib si baby tak meragam dan tak demam jugak dan yang penting dia juga tak berjangkit demam dengan mama dia. Alhamdulillah.....

Hari kedua balik dari kampung rasa badan ringan dan bertenaga, boleh lah buat kerja-kerja rutin harian saya, hantar anak, mengemas rumah, jemput anak semua. batuk-batuk masih ada tapi dah berkurangan dari sebelumnya.

Alhamdulillah...ambil vitamin dengan konsisten juga banyak membantu recover balik tenaga dan kesihatan dari dalam. (^_^)

0 comments: