Tuesday 23 December 2014

{My Story} Apa Yang Best Kat Muo (Muar)?

Balik kampung lama macam-macam program nak buat. (^_^) Petang pula rasa nak makan rojak petis & ABC kat Tanjung, Muar. Lama sungguh tak makan kat area Tanjung tu. Hehehe.....

Mee bandung muar & nasi ayam berlada dulu ada tempatnya di gerai tepi-tepi laut yang best dan sedap makan tapi sekarang tak tahu mana tempat yang sedap.Sate, lontong, mee rebus, soto area depan bustand express Bentayan tu ada 1 gerai yang sedap. Tapi kena pergi awal-awal pagi, sebab kekadang ramai orang dan makanan cepat habis. Banyak dah berubah kat bandar nie. Tetiba teringat zaman sekolah dulu-dulu. (^_^) Banyak sangat kenangan...hehehe. 

Kalu sesiapa yang pernah ke Muar nie tentu ramai yang tahukan. Bandar Muar sekarang dah dikenali sebagai Bandar Diraja... Banyak dah yang berubah...Alhamdulillah. Bangga jadi anak jati Muar. (^_^)

Nie antara makanan yang menjadi pujaan ramai, bila anda ke Muar jangan lupa cari makanan nie yang best dan sedap. Rugi tau kalu tak merasa makanan nie semua kalu ke Muar.
Gambar pun saya pinjam google, hahhaah...sebab kat kampung kalu makan takde ingt nak selfie ke apa ker, jap lagi kena belangkong dengan mak plak. Nak makan sibuk nak bergambar bagai...hahaha. Segan ngan orang kampung, nampak ke jakunan nya. Hahahaha....





ok...dah terliur? hehehehe....yang tukang post gambar nie pun terliur gak wei... Adehhh macam tak sabar nak balik muar lagi. Heheheheh.... kalu ada yang nak tahu lokasi-lokasi yang best untuk makan makanan nie semua, jangan segan dan malu bleh tanya saya ok disini. (^_^)


0 comments: