Saturday 27 December 2014

#PrayForPantaiTimur

SubhanAllah...Allahhuakbar!....besar sungguh ujian Allah kepada saudara-saudara kita di pantai timur sana. Dari awal lagi saya sentiasa mengikuti perkembangan berita mengenai keadaan di sana, walaupun saya tiada keluarga dari sana, tapi saya tahu masih ramai kawan-kawan dan juga saudara-saudara yang risau keadaan keluarga mereka di sana. 

Mereka yang terputus hubungan, tinggal sehelai sepinggang, kesejukan, tiada bekalan makanan, bekalan elektrik terputus dan sebagainya, Ya Allah.....sebak rasa saya di saat ini. Saya terbayangkan anak-anak kecil, bayi-bayi yang masih kecil kesejukan. Ya Allah...ringankan beban mereka, permudahkanlah urusan mereka.... :'( 



Sama-sama kita bantu untuk sumbangan, doa dan yang boleh memberikan khidmat sebagai sukarelawan. Insyallah...semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah S.W.T. Teruskan usaha kita untuk membantu mereka....

Jika anda ingin sampaikan sumbangan, boleh hubungi ,mereka-mereka seperti di bawah ini atau salurkan terus kepada no akaun yang telah disertakan.




Semoga segala sumbangan serta doa kita dari sini memudahkan segala urusan mereka di sana. Insyallah.... 
Boleh dapatkan info mengenai keadaan banjir di kawasan anda melalui talian Pusat Kawalan Operasi Daerah.





0 comments: