Wednesday 17 December 2014

{Testimoni} Lebih Ramai Ibu-Ibu Yang Berjaya Dengan Set Penyusuan

Bercerita pasal penyusuan susu ibu nie, banyak pengalaman yang saya belajar. Dari perkongsian ilmu kekawan, masa kerja, Mr.Google, buku dan banyak lagi. Masa anak yang ke dua baru saya tekad nak menyusukannya sepenuhnya sekurang-kurang sehingga 6bulan. Alhamdulillah...walaupun tak sampai 2tahun, saya hanya menyusukannya sepenuhnya sehingga 1tahun 2bulan saja. Banyak kebaikan yang saya rasai, mungkin bagi ibu-ibu diluar sana pun mengalami perkara yang sama.

Ok, saya nak sharekan pengalaman saya sendiri dan juga rakan-rakan yang lain yang telah berjaya menyusukan anak-anak mereka dengan jayanya. Tentunya mereka mengamalkan vitamin-vitamin Shaklee sebagai membantu mereka lebih sihat dan dapat menyusukan anak-anak mereka dengan baik. Kekerapan melakukan perahan juga sangat-sangat membantu pengeluaran susu yang lebih banyak, kami juga memberikan sokongan serta nasihat yang dapat membantu para ibu ini melakukan penyusuan dengan lebih baik dan berjaya. Jom saya kongsikan pengalaman mereka.

Testimoni saya sendiri menyusukan anak yang ke 3
Alhamdulillah....syukur kerana kali nie saya hamil anak ke 3 mengamalkan produk Shaklee sepenuhnya sehingga berpantang dan menyusukan bayi. Tentunya saya amalkan vitamin asas seperti B com, Vit C, Vitalea, Ostematrik, Omega, ESP, Alfalfa dan tambahan Vivix. Badan terasa lebih sihat berbanding bersalin anak pertama & kedua. Proses kelahiran pun berjalan lancar dan dipermudahkan. Hari ke 3 selepas bersalin saya dah mengalami bengkak susu, disebabkan pengeluaran susu yang banyak terpaksa saya perah dan simpan sebagai stok susu untuk anak saya. Mula-mula perahan minggu pertama hanya dapat 2oz - 3oz, tapi bila masuk minggu ke 2 susu perahan meningkat sehingga 4oz - 5oz sekali perahan. Alhamdulillah...rezeki untuk anak saya. Saya akan menyusukan anak saya secara exclusive selama 6bulan dan meneruskan sehingga usia 2 tahun. Insyallah....moga di permudahkan. Tentunya Shaklee menjadi pilihan saya. (^_^)


Pn. Reen yang berjaya menyusukan baby kembarnya
Assalamualaikum..Alhamdulillah sudah 8bulan 11 hari Fully BF bersama set mnyusu Shaklee..Berbeza ktika anak 1st dlu..ank 1st dalam pantang sudah campur susu FM disebabkn susu kurang..Alhamdulillah Allah temukn sy dgn set Menyusu Shaklee yg mmg membantu dlm proses pnyusuan baby kembar sy ni..Khaleefah & Khaleelah membesar dgn baik sjk dlm kandungan sehingga sekarang masih meyusu penuh susu ibu..sgt mencabar untuk menyusukan baby tp Alhamdulillah Allah izin susukn anak2 kembar ini...maaf xda stok susu sb direct BF..

Pn.Husna juga berjaya menyusukan babynya
 Alhamdulillah...berkat consume shaklee dari pregnant lagi..masa pregnant saya ambil ESP utk support protein dlm bdn..Amni Nur Irdina dilahirkan secra czer..baby overdue ni..mungkin seronk duduk dlm perut aminya..hee..Alhamdulillah lpas sedar dri operation bersihkn diri semua sy dh mampu mnyusukan Irdina..siap dpt balik awal sbb doktor kagum tgk sihat mcm bkn czer..saya consume set pantang shaklee VITALEA,B-COMPLEX,VITA-C & ZINC...susu mencurah2..xsempat baby ulang menyusu dah penuh semula..dlm pantang lagi saya dh start wat tanderm nursing utk persediaan masuk keja..alhamdulillah setahun lebih jugak bekalan sentiasa ada utk Irdina..saya xbuat stok beku..setiap hari Irdina minum susu fresh saja..sekarang ni dah 1tahun 9bulan hny d umah pengasuh mnum susu fm(ats kekangan d tempat kerja)..tp balik umah pantang nmpak muka ami..nak menyusu ja dia..susu sentiasa ada sampai sekarang..mlm2 nk tdo pn kena susukan dgn susu ibu baru lena..memang berbaloi consume shaklee..sgt jatuh chenta!! Memang shakleeffect lah!!

Pn. Hanny berjaya menyusukan 3orang babynya dan rasa lebih bertenaga dengan Shaklee
Ni baby ke-5 saya..baru 3 bulan usianya. Alhamdulillah semua anak-anak saya menyusu badan. Hanya bermula anak ke-3 berusia 8 bulan baru saya berkenalan dengan Shaklee. Apa bezanya menyusu tanpa & dengan Shaklee? Bezanya, rasa lebih bertenaga walau aktiviti sentiasa penuh dengan bayi, anak-anak kecil yang lain, berkerja & mengurus rumahtangga. Kalau dulu sering terlelap semasa menyusu..kita tidak lagi! Bukan senang punya ramai anak yang memerlukan layanan ibu, dengan bayi yang menggemari susu ibu. Alhamdulillah, Allah permudah melalui ikhtiar ini. Susu meriah, tenaga bertambah.

Pn. Anne tetap KONSISTEN untuk menyusukan babynya
Mengamalkan Set Penyusuan Shaklee Premium : B Complex, Vita C Plus, ESP, Alfalfa, Ostematrix & Vitalea. Saya seorang ibu bekerjaya dan fully breastfeed sehingga 2 tahun . 1 kunci:Konsisten!!!
Pn Tinie jatuh cinta dengan set menyusu shaklee
Alhamdulillah...saya jatuh cinta dengan set menyusu shaklee selepas azim berusia 3 bulan...dahulunya saya memang terkais2 untuk buat stok susu semasa bekerja...lambat kenal shaklee
Alhamdulillah shaklee serasi dengan saya...saya berjaya buat stok EBM 40 -60 oz sehari...rezeki azim mencurah2...
Azim berjaya disusukan susu ibu sehingga berusia 2 tahun 2 bulan...suplemen wajib saya Esp,Alfalfa,Ostematrix,vit C dan Vit B..
Inilah shaklee Effect pada saya dan Azim.

Pn. Ulfa berjaya menyusukan babynya walau hanya dengan set buget sahaja
 HANYA SET BAJET MENYUSU..Alhamdulillah, hanya sekali pump mesti 6-7oz untuk sebelah breast saja, daripda lahir 2.8kg, kini usia 5bulan naik 8kg..Jatuh cinta dengan set bajet ni, susu comfrim memancut-mancut.. anak cepat kenyang, bulan puasa pun anak dapat susu secukupnya, ALhmdllah...BONUS!!!, suami puji melambung-lambung kata macam anak dara lepas makan Alfalfa ni,hihihihi

Alhamdulillah...niat menyusukan anak sepenuhnya berjaya dengan percubaan kali pertama guna shaklee..masa tu beli set utk pantang+ menyusu. hari ke 5 berpantang dah mula pam..terharu dapat pam 3 ounce..dari hari ke hari konsisten pam n doa..akhirnya berjaya buat stok susu sebelum masuk kerja.. breast smp basah lencun kalau x pam..happy sangat2.. syukur sampai sekarang masih fully breastfeeding my son yang berusia 1 tahun 5 bln. Yg paling best, perut flat ja..hihi..baby pula jarang sangat sakit sebab dapat khasiat susu ibu.
  
Pn.Fauziah berjaya menyusukan anaknya secara eksklusif selama 6bulan
 Alhamdulillah. .sy seorang ibu bekerjaya profesional yang bekerja 8-5 setiap hari..berkat kesungguhan..mind set dan bantuan set penyusuan shaklee sy berjaya menyusukan Fakhirah Aqilah selama 6 bulan secara eksklusif dan masih bf sehingga sekarang disamping makanan pepejal tambahan lain. Rasa kecewa bila anak pertama hanya bf smp umur 3 bulan shj secara eksklusif kali ni sy bersyukur sy berjaya. Malah sy dah menjimatkan kos beli susu formula lebih kurang rm250 sebulan apabila si comel fakhirah hanya mahu susu ibu..anak gembira, ibu tersenyum dan bapa pastinya lega dengan perbelanjaan yg dpt dijimatkan..

Penyusuan bersama Shaklee memang terbaik!
 Stok susu anak ke 4 iaitu ketika Aariz berusia 7 bulan. Alhamdulillah sepanjang tempoh penyusuan bertemankan suplemen Shaklee. Hasilnya susu sangat meriah, anak cepat kenyang dan sihat, ibu menten gojes, slim & bertenaga. Berbanding semasa penyusuan anak ke 3. Penyusuan bersama Shaklee memang terbaik!

 
woww...comeinya baby Pn. Jaei
Alhamdulillah...baby Ammar sudah 2bln..fully bf..berat masa lahir baru nie 2.85kg..skrg 5.4kg..baru start buat stok beberapa hari lepas..xde la penuh peti ais tp nk share jgk..sbb shaklee mmg terbaik!!!
Semasa mengandung tak pernah mkn ubat klinik, saya ambil set kehamilan esp, vita c, ostematrix, vitalea, B complex..Alhamdulillah sepanjang pregnen hb sekata je 11.8...xpernah low...drh tinggi, kejang2, sembab dlln pun xde..
Lahir haritu baby ada demam kuning dlm 10.++ xingt dh (sy n baby drh O)...sy consume vita c 4biji sehari, Alhamdulillah kuning dia sembuh dlm masa 3-4hari je...



ok, untuk ini dulu yang dapat saya kongsikan bersama anda semua. jiak anda berminat atau sedang mencarai supplement untuk membantu penyusuan anda, boleh hubungi saya melalui sms/wp/telegram MamaLeen 019 2691158.  

          

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
COD: Putrajaya, Bangi & Kajang
Sila hubungi saya segera:

Jika anda berminat untuk mengetahui mengenai produk ini, boleh 

PM FB Page: mamaleensihat
sms/whatsapp : 019 2691158
Email : mamaleensihat@gmail.com



















0 comments: